Et ole haasteidesi kanssa yksin, me autamme!

Yritysten yleisimmät haasteet

Yritysten yleisimpiin haasteisiin löytyy hyviä ratkaisuja.

Yritysten yleisimmät haasteet liiketoiminnassa ovat usein melko samankaltaisia. Myynnin kasvattaminen, markkinoinnin mittaaminen, asiakaspalvelun parantaminen, henkilöstön parempi tiedottaminen, tuotannon tehostaminen, liiketoiminnan läpinäkyvyyden lisääminen tai kannattavuuden parantaminen.

Näihin haasteisiin ei helposti tule lähdettyä etsimään apua ohjelmistoyritykseltä. Nyt kuitenkin rohkaisemme tekemään niin!

Intohimomme on löytää asiakkaalle ratkaisu ongelmaan ja tuottaa kilpailuetua digitaalisilla keinoilla. Haluamme ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa ja tarjota ratkaisuja yrityksen tavoitteiden saavuttamiseksi. Kokemuksemme ja liiketoimintaymmärryksemme pohjalta yritysten kipupisteet ovat monesti samankaltaisia ja olemmekin koonneet yhteen niistä tyypillisimpiä. Riippuen yhtiön nykytoiminnasta ja käytettävistä järjestelmistä, valitsemme tilanteeseen sopivat ratkaisut. Asiakkainamme on sekä B2B että B2C toimijoita hyvinkin erilaisilta toimialoilta.

Tärkeä asia olisi ymmärtää mitä digitaalisuus tarkoittaa

Monellekaan päättäjälle ei ole itsestään selvää mitä digitaalisilla keinoilla voidaan ratkaista. Mitä ne digitaaliset keinot ovat? Miten ohjelmistokehitys tai koodaaminen liittyy asiaan?

Kaikki käytössänne olevat järjestelmät on toteutettu koodaamalla ohjelmisto, eli ohjelmistokehityksen keinoin. Mikäli järjestelmä toimii tietokoneella on kyseessä digitaalinen palvelu. Osa palveluista on koneessa sisällä ja osa toimii ns. pilvipalveluna, eli latautuu verkon yli.

Yksinkertaisimmillaan ohjelmistoja on olemassa kahdenlaisia

Avoimen- ja suljetun lähdekoodin ohjelmistoja.

Suljetun lähdekoodin ohjelmiston omistaa palveluntarjoaja.  Asiakas ostaa siihen käyttölisenssin. Esimerkiksi Microsoft Dynamics CRM järjestelmä. Lisenssi on voimassa sopimusajan ja asiakas saa käyttää ohjelmistoa. Ohjelmiston tarjoaja kehittää ohjelmistoa ja sen ominaisuuksia itse haluamassaan järjestyksessä ja aikataulussa. Tällaisiin järjestelmiin tehtävät asiakaskohtaiset räätälöinnit ovat usein mahdottomia tai erittäin kalliita.

Avoimen lähdekoodin ohjelmiston palveluntarjoaja tuottaa ohjelmistoja vapaasti saatavilla olevilla ohjelmistokehityksen työkaluilla. Palvelun tarjoaja ei omista ohjelmistoa, eikä asiakkaan tyypillisesti tarvitse maksaa erillistä käyttölisenssiä. Mikäli ohjelmisto toteutetaan juuri asiakasta varten, on asiakkaalla itsellään mahdollista omistaa kyseinen ohjelmisto.

Alle on listattu yritysten yleisimpiä haasteita, joihin löytyy digitaalisia ratkaisuja

Älä jää haasteidesi kanssa yksin, pyydä meidät apuun.

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu asiakkaisiimme
Tutustu palveluihimme