Verkkosivujen jatkokehitys

Verkkosivut vaativat jatkuvasti kehittämistä

Millaisessa kunnossa teidän verkkosivut ovat?

digitaalinen_perusta_oddy tech

Verkkosivut eivät koskaan ole valmiit

Verkkosivuja kannattaa jatkuvasti parannella, jotta ne eivät jää vanhaksi. Löytyykö teidän sivuilta vanhentunutta sisältöä, hitaasti latautuvia kuvia tai vääriä yhteystietoja? 


Miten hyvin verkkosivut toimivat Googlen ilmaisessa testissä?

Verkkosivujen jatkokehitys
Oddyn tekemänä

Voit unohtaa stressin verkkosivujen toimivuudesta. Hoidamme ylläpidon, huolenpidon ja jatkokehityksen palveluna.

Verkkosivujen päivittäminen, korjailu ja kehitys tuntuvat olevan lähes kaikissa yrityksissä haaste. Kenen vastuulla työt ovat, kuka osaa käyttää sivuja, millä ajalla asiat tehdään ja mistä löytyy tunnukset?

Juuri näihin tarpeisiin olemme tehneet uuden palvelumme – Verkkosivujen jatkokehitys palveluna.

Nopea ja oikean kokoinen palvelintila
Tietoturvapäivitykset
Lisäosien päivitykset
Google -optimointi
Verkkosivujen jatkuva parantelu
Ei enää stressiä verkkosivuista

Käyttötapaukset

Asiakkaat eivät arvosta staattisia ja vanhahtavia sivuja. Google antaa sivuille parempaa näkyvyyttä, mikäli niitä parannellaan jatkuvasti.

Verkkosivuilla on monesti ”turhaa” koodia, joka hidastaa niiden toimintaa. Teknisellä puolella on monia asioita, joita kannattaa jatkuvasti korjata analytiikasta saatavan tiedon perusteella.

Eri päätelaitteita ovat tietokone, tabletti ja kännykkä. Näissä on eri kokoiset näytöt ja mikäli verkkosivut eivät automaattisesti ”mukaudu” asiakkaan näytön mukaan sivut ovat erittäin hankalat käyttää. 

Tyypillisesti on kaksi asiaa, jotka hidastavat verkkosivuja: ylimääräinen koodi sivuilla (tyypillisesti jokin vanha toiminnallisuus, joka on jäänyt piiloon sivuston koodiin), toinen on hidas palvelin. Palvelin on siis paikka, josta sivusto latautuu käyttäjän selaimelle. Mikäli käytössä on hidas (yleensä se halpa) pavelinratkaisu sivut latautuvat hitaasti.

Google nostaa hakutuloksiin ”orgaanisia” tuloksia. Eli ei maksettuja tuloksia, sen perusteella miten hyvin verkkosivujen sisältö vastaa asiakkaan etsimään tietoon. 

Sellaiset ihmiset, jotka tietävät yrityksen nimen saattavat hakea sivuja nimellä. Uudet asiakkaat, joilla on tarve, eivät osaa hakea yrityksen nimellä vaan hakevat tietoa jonkun ratkaisun, palvelun tai ongelman nimellä. Siksi sivujen tulee löytyä myös näillä tiedoilla.

Tutkimukset ja käytäntö osoittaa, että mikäli verkkosivujen latautuminen kestää yli 3 sekuntia, ihmiset eivät jaksa odottaa, vaan siirtyvät toiselle sivustolle.

Asiakkaan tulisi löytää entsimänsä yhdellä tai kahdella klikkauksella. Asiakaspolkua kannattaa lyhentää, mikäli se on paljon pidempi.

Jatkokehitetään verkkosivuja yhdessä!

Laita viestiä, niin jutellaan lisää!

Laura Nevasalo