Ota yhteyttä

Tee palvelustasi käytetty ja pidetty

UI-suunnittelu

UI (user interface) on palvelun käyttöliittymä. Se millaiselta palvelu näyttää ja mitä toimintoja on missäkin kohtaa. Käyttöliittymäsuunnittelussa suunnitellaan käyttäjälle tarpeelliset ominaisuudet ja elementit sekä palvelun rakenne. Käyttöliittymän osia ovat esimerkiksi navigaatiopalkki, sivupohjat ja lomakkeet. Käyttöliittymäsuunnittelu varmistaa, että palvelusi on ymmärrettävä ja helppokäyttöinen kohdeyleisölle.

UX-suunnittelu

UX (user experience) on palvelun käyttäjäkokemus. Palvelun käytettävyys on yksi osa käyttäjän kokemusta. Käyttäjäkokemus muodostuu kuitenkin valtavan laajasta määrästä asioita, kuten palvelun teknologiasta, toiminnallisuuksista, designista, markkinoinnista, viestinnästä sekä liiketoimintamallista.

Käyttäjäkokemus alkaa rakentumaan, kun asiakas kohtaa ensimmäisen kerran palvelun markkinointia ja viestintää. Käyttäjäkokemus jatkuu positiivisena, jos markkinointiviestinnän kautta muodostuneet odotukset ja todellisuus kohtaavat itse palvelussa. Kokemusta voidaan edelleen parantaa, jos palvelussa onkin esimerkiksi enemmän tai parempia ominaisuuksia tai toiminnallisuuksia kuin mitä on annettu ymmärtää markkinoinnilla. Liiketoimintamalli tulee osaksi käyttäjäkokemusta, kun asiakaspalvelu, logistiikka ja laskutus astuvat mukaan kokonaisuuteen.

UI/UX-suunnittelu takaa toimivan, käytettävän ja rakastettavan palvelun. Hyvässä palvelussa pelkkä koodaaminen ei riitä.

Hyvä käyttäjäkokemus on siis monen palasen tulo, ei summa. Jos yksi palanen on negatiivinen, voi se muuttaa kokonaisuuden pettymykseksi.

UI-suunnitelma -draft

UI-suunnitelma, miltä asiakkaan verkkokaupan ostoskorinäkymä voisi näyttää.

UX-suunnitelma -draft

UX-suunnitelma, miten asiakkaan verkkopalvelun käyttökokemus voisi rakentua

Ota meihin rohkeasti yhteyttä!

sales@oddy.fi
050 553 1111

Lähetä viesti!
1
Voidaanko auttaa?
Hei!

Voidaanko auttaa?
Powered by