Ota yhteyttä

Mitä automaatiojärjestelmä tekee?

Markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan järjestelmää, jolla pyritään automatisoimaan markkinoinnin prosesseja. Tällöin näiden toistuvien, helppojen ja ehkä tylsienkin toimenpiteiden tekemisessä ei tarvita henkilötyötä.

Automaatiojärjestelmässä asiakkaita voidaan hallinnoida kuten CRM-järjestelmässä. Asiakkaista rakennetaan ryhmiä tai segmenttejä esimerkiksi sen perusteella ovatko he uusia vai ostavia asiakkaita. Näitä ryhmiä voidaan taas tarkentaa ostajapersoonan, ostovaiheen, kiinnostuksen tai viestintään reagoinnin perusteella.

Automaatioita voidaan tämän tarkentuneen asiakastiedon perusteella rakentamaan. Lähetä tämä viesti asiakkaalle, jos seuraavat ehdot täyttyvät:

  • mies
  • uusasiakas
  • yli 40-vuotias
  • käynyt verkkosivuilla vähintään kerran
  • ladannut jonkin tietyn sisällön

Samalla logiikalla voidaan myös määritellä millaista sisältöä tällaisille henkilöille näytetään yrityksen verkkopalvelun etusivulla.

Sisällöt tulee edelleen tuottaa manuaalisesti, mutta oleellisinta on näyttää oikeille ihmisille, oikeaa sisältöä ja oikeaan aikaan. Tämä voidaan toteuttaa automaation avulla.

Erilaisia automaatiojärjestelmiä

Markkinoilla on useita eri markkinoinnin automaation järjestelmiä, joista tunnetuin taitaa olla HubSpot. Useita muitakin hyviä vaihtoehtoja löytyy, kuten ActiveCampaignMarketoMailchimpApsis ja Pardot.

Muista tarkistaa, että valitsemassasi järjestelmässä on avoimet rajapinnat. Silloin se voidaan yhdistää yrityksen muihin järjestelmiin, eikä siitä tule taas uutta irrallista järjestelmää.

Mihin tarkoitukseen olet hankkimassa markkinoinnin automaatiota?

Tässä listattuna muutamia toimintoja, joita hyvällä järjestelmällä voi toteuttaa:

  • Sähköpostimarkkinointi
  • Automatisoidut viestiketjut
  • Erilliset laskeutumissivut
  • Personoitu sisältö
  • Sosiaalisen median päivitykset, viestien ajastaminen sekä seuranta
  • Hakusanamainonnan tekeminen
  • Asiakkaiden segmentointi

Miten yrityksen oman toiminnan pitäisi muuttua?

Suurimmassa osassa yrityksiä markkinointi ja myynti ovat täysin erillisiä toimintoja. Markkinoinnin automaation käyttöönoton myötä markkinoinnin ja myynnin tulisi toimia erittäin tiiviisti yhdessä.

Voiko pieni yritys hyötyä markkinoinnin automaatiosta?

Esille nousee ajatus yrityksen potentiaalisen asiakaskunnan suuruudesta. Miten voitte määritellä teidän todellisen asiakaspotentiaalin, ettei se jäisi turhan pieneksi. Jokaisen yrityksen kannattaisi tässä kohtaa katsoa nykyinen asiakaskanta läpi ja tunnistaa sieltä selkeästi parhaat asiakassegmentit. Tämän jälkeen onkin mahdollista hankkia ulkoiselta kumppanilta selkeä lista toivotunkaltaisista yrityksistä ja näin markkinoinnin automaatiosta alkaakin olla selkeää hyötyä.

Emme edusta mitään tiettyä järjestelmää, mutta voimme auttaa teitä yrityksellenne sopivan järjestelmän valinnassa, määrittelyssä, käyttöönotossa ja operoinnissa.

Perushintamme on 86 € / h, 645 € / päivä ja 3 225 € / viikko

Ota meihin rohkeasti yhteyttä!

tech@oddy.fi
050 553 1111

Laura Nevasalo

Laura Nevasalo

Kasvu ja asiakkuudet
Client Director

Varaa etätapaaminen!

laura.nevasalo@oddy.fi
050 553 1111


Jukka Leino

Jukka Leino

Kasvu ja asiakkuudet
CEO

Varaa etätapaaminen!

jukka.leino@oddy.fi
040 516 7612






Lähetä viesti!
1
Voidaanko auttaa?
Hei!

Voidaanko auttaa?
Powered by