Nettisivujen jatkokehitys

Mitä se nettisivujen jatkokehitys palveluna oikein tarkoittaa?

Nettisivujen jatkokehitys

= ylläpito, huolenpito ja parantelu

digitaalinen_perusta_oddy tech

Nettisivujen jatkokehitys palveluna

Nettisivujen jatkokehitys sisältää niiden ylläpidon, huolenpidon sekä parantelun.

Nettisivujen ylläpito tarkoittaa samaa asiaa kuin Hosting tai Webhotelli, eli tallennustila (palvelintila/sivutila), josta nettisivut latautuvat verkkoon. Ylläpidon lisäksi nettisivut tarvitsevat myös nimipalvelun (”liikenteenohjausjärjestelmän”), jotta ne löytyvät internetistä. Ylläpidon tarjoajan tulee päivittää palvelimia ja niiden ohjelmistoja jatkuvasti, mikäli ne halutaan pitää tietoturvallisina ja toimivina. Näissä palveluissa itse nettisivuihin, sen koodiin tai toimintaan ei oteta mitään kantaa.

Tietokoneet, puhelimet ja verkkoselaimet kehittyvät jatkuvasti. On virheellistä ajatella, että kerran tehdyt nettisivut ovat valmiit ja toimivat niin pitkään, kuin asiakas toivoo. Nettisivujen koodia tulee päivittää ja itse sivuston teknistä toteutusta ja sisältöjä kannattaa parannella jatkuvasti.

Meiltä saat tämän kaiken palveluna!

Palvelun hyödyt asiakkaalle

Nettisivujen jatkokehitys
Oddyn tekemänä

Ei enää turhaa stressiä nettisivuista, niiden ylläpidosta, huolenpidosta, jatkokehityksestä tai verkko-osoitteesta. Hoidamme kaiken tämän palveluna.

Nettisivujen päivittäminen, korjailu ja kehitys tuntuvat olevan lähes kaikissa yrityksissä haaste. Kenen vastuulla työt ovat, kuka osaa käyttää sivuja, millä ajalla asiat tehdään ja mistä löytyy tunnukset?

Juuri näihin tarpeisiin olemme tehneet uuden palvelumme – Nettisivujen jatkokehitys palveluna.

Otamme kaiken nettisivuihinne liittyvän työn hoitaaksemme ja Te voitte keskittyä omaan erityisosaamiseenne.

Nopea ja oikean kokoinen palvelintila
Nettisivun tietoturvapäivitykset
Lisäosien päivitykset
Google -optimoidut nettisivut
Nimipalvelimien hallinta ja liikenteenohjaus
Nettisivujen jatkuva parantelu
Ei enää stressiä nettisivuista

Mikä taso sopii teille?

Palvelutasot

Turvallinen

Palvelu vastaa tarpeeseen ”Pidetään nettisivut jatkuvassa liikkeessä. Keskitytään kriittisimpiin asioihin”.

Palvelun lyhyt kuvaus:

turvallinen, kriittisimmät asiat.

Kattava

Palvelu vastaa tarpeeseen "Perusasioiden lisäksi varmistetaan Google -löydettävyys".

Palvelun lyhyt kuvaus: kattava, Google -löydettävyys.

Huoleton

Palvelu vastaa tarpeeseen "Yrityksellä on mitattavat tavoitteet, joita kohti nettisivua kehitetään".

Palvelun lyhyt kuvaus:

huoleton, kasvavaa myyntiä tuottava.

Käyttötapaukset

Asiakkaat eivät arvosta staattisia ja vanhahtavia sivuja. Google antaa sivuille parempaa näkyvyyttä, mikäli niitä parannellaan jatkuvasti.

Nettisivuilla on monesti ”turhaa” koodia, joka hidastaa niiden toimintaa. Teknisellä puolella on monia asioita, joita kannattaa jatkuvasti korjata analytiikasta saatavan tiedon perusteella.

Eri päätelaitteita ovat tietokone, tabletti ja kännykkä. Näissä on eri kokoiset näytöt ja mikäli nettisivut eivät automaattisesti ”mukaudu” asiakkaan näytön mukaan sivut ovat erittäin hankalat käyttää. 

Tyypillisesti on kaksi asiaa, jotka hidastavat nettisivuja: ylimääräinen koodi sivuilla (tyypillisesti jokin vanha toiminnallisuus, joka on jäänyt piiloon sivuston koodiin), toinen on hidas palvelin. Palvelin on siis paikka, josta sivusto latautuu käyttäjän selaimelle. Mikäli käytössä on hidas (yleensä se halpa) pavelinratkaisu sivut latautuvat hitaasti.

Google nostaa hakutuloksiin ”orgaanisia” tuloksia. Eli ei maksettuja tuloksia, sen perusteella miten hyvin nettisivujen sisältö vastaa asiakkaan hakeman tiedon sisältöön. 

Sellaiset ihmiset, jotka tietävät yrityksen nimen saattavat hakea sivuja nimellä. Uudet asiakkaat, joilla on tarve, eivät osaa hakea yrityksen nimellä vaan hakevat tietoa jonkun ratkaisun, palvelun tai ongelman nimellä. Siksi sivujen tulee löytyä myös näillä tiedoilla.

Tutkimukset ja käytäntö osoittaa, että mikäli nettisivujen latautuminen kestää yli 3 sekuntia, ihmiset eivät jaksa odottaa, vaan siirtyvät toiselle sivustolle.

Asiakkaan tulisi löytää entsimänsä yhdellä tai kahdella klikkauksella. Asiakaspolkua kannattaa lyhentää, mikäli se on paljon pidempi.

Jatkokehitetään nettisivuja!

Pistä viestiä, niin laitamme asiat kuntoon!