Nettisivujen jatkokehitys sisältää niiden ylläpidon, huolenpidon sekä parantelun.
Ylläpito on sama asia kuin Hosting tai Webhotelli. Palvelintila, jolla verkkosivut sijaitsevat. Palvelinten ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset ovat osa ylläpitopalvelua.
Huolenpito tarkoittaa verkkosivujen lähdekoodiin (esim WordPress) sekä käytettävien lisäosien versio- ja tietoturvapäivityksiä
Parantelu eli jatkokehitys tarkoittaa sivujen sisältöjen korjailua, latautumisnopeuden parantamista, Google optimointia ja kuvien vaihtamista. Yleisesti ottaen kaikkea, joka parantaa verkkosivujen käytettävyyttä.
Verkkosivut eivät koskaan ole valmiit vaan niitä kannattaa ylläpitää, huoltaa ja parannella jatkuvasti. Meiltä saat tämän kaiken palveluna!
Ei enää turhaa stressiä nettisivuista, niiden ylläpidosta, huolenpidosta, jatkokehityksestä tai verkko-osoitteesta. Hoidamme kaiken tämän palveluna.
Nettisivujen päivittäminen, korjailu ja kehitys tuntuvat olevan lähes kaikissa yrityksissä haaste. Kenen vastuulla työt ovat, kuka osaa käyttää sivuja, millä ajalla asiat tehdään ja mistä löytyy tunnukset?
Juuri näihin tarpeisiin olemme tehneet uuden palvelumme – Nettisivujen jatkokehitys palveluna.
Otamme kaiken nettisivuihinne liittyvän työn hoitaaksemme ja Te voitte keskittyä omaan erityisosaamiseenne.
Palvelu vastaa tarpeeseen ”Pidetään nettisivut jatkuvassa liikkeessä. Keskitytään kriittisimpiin asioihin”.
Palvelun lyhyt kuvaus:
turvallinen, kriittisimmät asiat.
Palvelun hinta 301 €/kk
Palvelu vastaa tarpeeseen "Perusasioiden lisäksi varmistetaan Google -löydettävyys".
Palvelun lyhyt kuvaus: kattava, Google -löydettävyys.
Palvelun hinta 602 €/kk
Palvelu vastaa tarpeeseen "Yrityksellä on mitattavat tavoitteet, joita kohti nettisivua kehitetään".
Palvelun lyhyt kuvaus:
huoleton, kasvavaa myyntiä tuottava.
Palvelun hinta 903 €/kk
Asiakkaat eivät arvosta staattisia ja vanhahtavia sivuja. Google antaa sivuille parempaa näkyvyyttä, mikäli niitä parannellaan jatkuvasti.
Nettisivuilla on monesti ”turhaa” koodia, joka hidastaa niiden toimintaa. Teknisellä puolella on monia asioita, joita kannattaa jatkuvasti korjata analytiikasta saatavan tiedon perusteella.
Eri päätelaitteita ovat tietokone, tabletti ja kännykkä. Näissä on eri kokoiset näytöt ja mikäli nettisivut eivät automaattisesti ”mukaudu” asiakkaan näytön mukaan sivut ovat erittäin hankalat käyttää.
Tyypillisesti on kaksi asiaa, jotka hidastavat nettisivuja: ylimääräinen koodi sivuilla (tyypillisesti jokin vanha toiminnallisuus, joka on jäänyt piiloon sivuston koodiin), toinen on hidas palvelin. Palvelin on siis paikka, josta sivusto latautuu käyttäjän selaimelle. Mikäli käytössä on hidas (yleensä se halpa) pavelinratkaisu sivut latautuvat hitaasti.
Google nostaa hakutuloksiin ”orgaanisia” tuloksia. Eli ei maksettuja tuloksia, sen perusteella miten hyvin nettisivujen sisältö vastaa asiakkaan hakeman tiedon sisältöön.
Sellaiset ihmiset, jotka tietävät yrityksen nimen saattavat hakea sivuja nimellä. Uudet asiakkaat, joilla on tarve, eivät osaa hakea yrityksen nimellä vaan hakevat tietoa jonkun ratkaisun, palvelun tai ongelman nimellä. Siksi sivujen tulee löytyä myös näillä tiedoilla.
Tutkimukset ja käytäntö osoittaa, että mikäli nettisivujen latautuminen kestää yli 3 sekuntia, ihmiset eivät jaksa odottaa, vaan siirtyvät toiselle sivustolle.
Asiakkaan tulisi löytää entsimänsä yhdellä tai kahdella klikkauksella. Asiakaspolkua kannattaa lyhentää, mikäli se on paljon pidempi.