Nettilomake

Nettilomake helpottaa asiakkaiden yhteydenottoa

Nettilomake kerää tietoa ja helpottaa asiakasta

digitaalinen_asiakaspalvelu_oddy tech

Lomake eli formi

Nettilomake on oivallinen työkalu tarjota asiakkaalle erilaisia vaihtoehtoja ja saada asiakas ottamaan yhteyttä. Lomakkeesta käytetään englanninkielistä nimeä form.

Lomake voi yksinkertaisimmillaan sisältää vain henkilön yhteystieto- ja asiakentät. Asiakkaan täytettyä nämä kohdat, yrityksestä voidaan olla asiakkaaseen yhteydessä tai toimittaa toimittaa haluttuja lisätietoja.

Lomakkeet tarjoavat laajan kirjoin erilaisia vaihtoehtoja esittää asiakkaalle tietoa sekä kerätä tietoja asiakkaalta.

palvelun hyödyt asiakkaalle

Nettilomake Oddyn tekemänä

Yksinkertaisimmillaan lomakkeella voidaan pyytää asiakasta täyttämään oma sähköposti. Toteutus mahdollistaa kuitenkin monimutkaisempienkin lomakkeiden käyttämisen. Lomakkeella on mahdollista antaa asiakkaalle enemmän vaihtoehtoja, kuten valitse kuvista, käytä ”liukukytkintä”, valitse hintahaarukka, tai valitse useampi kohta.

Mahdollisuus kysyä asiakkaalta tietoja
Voi olla tekstipohjainen ja vapaasti kirjoitettava
Mahdollistaa visuaalisten elementtien kuten sliderin käytön
Voidaan tarjota valmiita vaihtoehtoja
Monivalinta on mahdollista

Käyttötapaukset

Lomakkeessa voidaan esittää esimerkkikuvia, joista asiakas valitsee mielesensä.

Kirjoita riveille omat tietosi ja kysymyksesi. Harva haluaa kännykällä täyttää vapaita teksikenttiä.

Asiakkaalta voidaan kysyä hintahaarukkaa esimerkiksi ”liukukytkimellä”, jossa asiakas liu-uttaa ala- ja ylärajat mieleisiksiin.

Yksi tapa opastaa asiakasta valitsemaan järkevästi, on tarjota muutamia valmiita vaihtoehtoja. Pelkkä klikkaus riittää, eikä tarvitse kirjoittaa.

Kiinnostuitko?

Laita viestiä, niin jutellaan lisää!

nettilomake_oddy tech