Apua suunnitteluun ja koulutukseen

Suunnittelu, koulutus ja konsultointi

Suunnittelu, koulutus ja konsultointi parantavat kilpailukykyä

Suunnittelu, koulutus ja konsultointi lisäävät kilpailukykyä. Järjestämme yrityksille erilaisia koulutuksia ja työpajoja digitaalisten hyötyjen löytämiseen. Aiheita ovat mm. myynnin digitalisointi, digitaalisuuden hyödyt liiketoiminnassa, tehot irti järjestelmistä, miksi markkinoinnin automaatio, digitaalisen markkinoinnin mitattavuus, mitä analytiikka kertoo ja miten hyödyntää sitä. Uutta projektia aloitettaessa suunnittelu palvelumme auttaa monien sudenkuoppien yli lopullisia valintoja tehtäessä.

Suunnittelu

Hyvällä ja prosessoidulla suunnittelulla tähdätään aina kilpailuedun saavuttamiseen. Ennen kuin aloittaa uuden järjestelmän tai palvelun toteutusta tai käyttöönottoa kannattaa tarve määritellä erittäin tarkasti. Ketä varten palvelua ollaan tekemässä, mikä ongelma sen on tarkoitus poistaa, miten käyttäjien toivotaan toimivan palvelussa ja miksi jotain uutta ollaan oikeasti tekemässä.

Protototyyppi auttaa hahmottamaan tulevaa palvelua ja UI / UX suunnittelulla voidaan määritellä palvelun ulkoista ilmettä sekä käyttäjien kokemusta palvelussa.

Konsultointi

Yrityksissä suunnitellaan ja selvitetään jatkuvasti, miten liiketoimintaa voisi tehostaa, kasvattaa ja järkevöittää. Osa pyrkii löytämään myös täysin uusia liiketoimintamalleja tai -alueita, kasvuntekijäksi tai vanhan liiketoiminnan korvaajaksi. Digitaalisuus ja sen mahdollisuudet sekä kiinnostavat että ärsyttävät, joskus molempia yhtäaikaa. Konsultointi tarjoaa näkemystä käyttöösi. Myös ELY tukee yritysten digitaalisten hyötyjen löytämisessä tukemalla konsultointia.

Koulutus

Henkilöstön digitaalisten mahdollisuuksien koulutuksille on jatkuvasti kasvava tarve. Kun oman henkilöstön osaaminen karttuu, pystytään paremmin määrittelemään tarvittavien kumppanien kyvykkyydet.

Koulutuksissa tärkeintä olisi aloittaa digitaalisuuden kokonaiskuvan perusteista eikä hypätä esimerkiksi yksittäiseen kanavaan tai järjestelmään sisälle. Facebookin mahdollisuudet ovat laajat, mutta eivät yksinään tule muodostamaan yrityksen kilpailuetua.

Toinen oiva tulokulma koulutuksille on valita jokin tietty toiminne, kuten myynti, jota halutaan kehittää digitaalisia keinoja hyödyntäen. Perus ymmärrys digitaalisuuden mahdollisuuksista on hankittava ensin ja vasta sitten alkaa miettimään järjestelmiä ja niiden ominaisuuksia. Uusi järjestelmä ei tule tuottamaan lisää myyntiä.

Kun digitaalisuuden tarjoama pelikenttä on hahmotettu ja ollaan päästy valitsemaan yrityksen tarpeita palvelevia järjestelmiä on aika siirtyä käytäntöön. Tyypillinen esimerkki on uuden CRM:n käyttöönotto. Se aiheuttaa positiivista pöhinää myyntiporukassa, mutta hyvä fiilis säilyy hetken ja tämän jälkeen palataan vanhaan ja hyväksi havaittuun toimintamalliin. Pahimmillaan kyseessä on vain uusi käyttämätön järjestelmä aikaisempien joukossa.

Heti alussa on porukan kanssa käytävä läpi miksi uusi järjestelmä otetaan käyttöön ja miten se hyödyttää yksittäistä käyttäjää sekä koko joukkuetta. Tämän jälkeen määritellään yksiselitteiset pelisäännöt. Miksi järjestelmää käytetään, mitä ongelmaa sillä helpotetaan, miten sitä käytetään ja kuinka käyttöä tullaan seuraamaan. Järjestelmän hyödyt ovat usein mielessä henkilöillä, jotka ovat olleet sitä valitsemassa, mutta niitä ei osata perustella itse käyttäjille.

Kiinnostaako suunnittelu, koulutus tai konsultointi? Kysy lisää!

Teemme mielellämme ehdotuksen.

Ota meihin yhteyttä!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu asiakkaisiimme
Tutustu palveluihimme