Oli erittäin silmiä avaavaa törmätä Intialaisen ohjelmistotalo Mamsys:n tutkimukseen, jossa selvitettiin tuotetun sisällön elinkaarta mediassa. Tutkimuksessa oli vertailtu eri kanavia ja laskettu keskimääräinen aika, jonka sisältö säilyy relevanttina. Pisti miettimään!

Sisältö on ehkä tärkein asia jos mietitään verkkopalvelua, mutta miten käy kun se jaetaan eri kanaviin? Tuotatteko sisältöä vain tiettyyn kanavaan? Tutkimuksen näkökulmasta lienee helppo havaita, miten paljon ja miten usein sisältöä pitäisi pystyä tuottamaan.

Sisällön elinikä mediassa

Ainakin itselle tämä vahvisti sen, että sisältöä on hyvä tuottaa blogiin, josta sitä nostaa ja tiivistää eri sosiaalisen median kanaviin. Tällöin myös sisällön indeksoituminen hakukoneissa pääsee oikeuksiinsa.

Smarther on tuottanut hyvän sisällön millä keinoilla sisällölle on mahdollista saada ”lisäaikaa” medioissa. Näillä keinoilla ei tarvitse tuottaa jatkuvasti täysin uutta sisältöä, vaan sitä voi päivittää ja vain hieman muokata. Smartherin jutun löydät tästä.