Todennäköisesti olet tunnistanut ongelman, johon törmäät usein työpäiväsi aikana. Onko työlästä hakea asiakkaaseen liittyviä tietoja monesta paikasta ja kysyä vielä varmuudeksi parilta kolleegalta tilannetta? Etkö pääse juuri nyt kirjautumaan teidän järjestelmiin, koska käytössäsi on vain kännykkä? Tiedätkö ketä muita ongelma häiritsee organisaatiossasi?

Et ole yksin ongelmiesi kanssa. Valitettavasti. Lähes jokaisessa yrityksessä on vastaavia ongelmia päivittäin.

Järkevin tapa lähteä purkamaan tilannetta on kasata tieto kaikista yrityksen käyttämistä järjestelmistä, niiden käyttötarkoituksista sekä henkilöryhmistä jotka niitä käyttävät. Tyypillisesti vastaus on; meillä on 5 järjestelmää, joissa kaikissa on asiakkaisiin, tuotteisiin ja hintoihin liittyvää tietoa. ”Onneksi” jokaisessa on vielä täysin erilaiset tiedot, joten selvitystyö vie aina valtavasti aikaa.

Lähdetään purkamaan tilannetta:

  1. Määritellään konsepti ja palvelun tavoite: mikä on palvelun tavoite?
  2. Analyysit ja analytiikka: mitä faktatietoa meillä on lähtötilanteessa käytössä?
  3. Käyttäjäpolut ja käyttötapaukset: ketkä, miten ja miksi käyttävät palvelua?
  4. MVP vaatimusmäärittely: mitä palvelun pitää ensimmäisessä vaiheessa tehdä, jotta siitä on hyötyä?
  5. Visuaalinen prototyyppi rautalangoin: toiminnallisuuksien visuaalinen mallintaminen
  6. Tarkennettu MVP kokonaisuus: toiminnallisuuksien tarkennus
  7. Visuaalinen prototyykki: käyttöliittymän graafinen suunnittelu, miltä palvelu tulee näyttämään

Tässä kohtaa asiakkaalla on selkeä kuva millaisesta palvelusta on kyse ja mitä se tulee ensimmäisessä vaiheessa mahdollistamaan.

Vinke Player

Koodaaminen voidaan aloittaa!

Ensimmäisen vaiheen määrittelyssä pyrimme kartoittamaan erittäin laajasti kaikki mahdolliset asiat, mitä palvelulta toivotaan nyt ja mahdollisesti jatkossa. Tämä mahdollistaa perustan rakentamisen siten että se on myöhemmin laajennettavissa. On hyvä muistaa, että tarpeita tulee aina lisää ja digitaalinen palvelu ei ole koskaan ”valmis”! Varaudu jo suunniteluvaiheessa jatkokehitykseen, sillä se takaa palvelun ajattomuuden ja toimivuuden jatkossakin.

Lopputuloksen saat palvelun joka poistaa alkuperäisen ongelman, helpottaa ja tehostaa työtäsi sekä on miellyttävä käyttää!

Tutustu tapaamme toimia vielä syvällisemmin täältä!