Suomalaisilla yrityksillä on huippu tuotteita ja ratkaisuja. On aina ollut, mutta liian usein ajatellaan, että tämä riittää. Asiakkaat kyllä löytävät hyvän tuotteen luokse. Valitettavasti nykyään hyviä ja helposti löytyviä vaihtoehtoja on niin paljon, että passiiviset toimijat jäävät jalkoihin.

Oma intohimoni on auttaa yrityksiä tiukassa kilpailussa. Digitaalisuus ja sen tuomat mahdollisuudet ovat tulleet itselleni tutuiksi jo yli 13 vuoden ajalta ja uskon että voin olla monelle yritykselle avuksi.

Ei haittaa vaikka digitaalisuus ja sen mahdollisuudet eivät ole tuttuja! Kerron mielelläni selkeällä suomenkielellä mitä kannattaa tehdä ja miksi. Voitte unohtaa hankalat digitermit ja lyhenteet.

Ei meidän asiakkaat käytä nettiä, en itsekään ole missään someissa!

Vaikket itse olisikaan aktiivinen verkkopalvelujen käyttäjä, se ei tarkoita että teidän asiakkaat eivät olisi. Harmillisen usein koska päättäjälle itselle digitaalisten palveluiden käyttäminen ei ole arkipäivää, myöskään yrityksen ei katsota tarvitsevan näkyvyyttä siellä. Valitettavasti tuo ajattelutapa ei ole voittava.

Otetaan asiakkaan näkökulma. Monet teidän nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat ovat nuorempaa sukupolvea. Heille digitaalisuus on luonnollista ja useille jopa itsestäänselvyys. Jättäessäsi tekemättä digitaalisia ratkaisuja, jätät samalla palvelematta asiakaskuntaasi tai potentiaalisia asiakkaitasi.

Tässä on se hankaluus – teidän kilpailijanne ovat läsnä digitaalisissa kanavissa ja voittavat pelin. Tänä päivänä 70 % ostopäätöksestä tehdään digitaalisissa kanavissa, ennen kuin ollaan tekemisissä myyjän kanssa. Tutkitaan, vertaillaan, selvitetään ja kartoitetaan.

Miksi teille ei tule uusia tarjouspyyntöjä tai kyselyitä vaikka tuotteet ja palvelut ovat aivan huippuja? Valitettavasti te ette päätyneet edes harkintalistalle, koska teitä ei löytynyt verkosta. Valikointi tehtiin niiden toimijoiden välillä, jotka tarjosivat tietoa ja ideoita niitä etsiville.

Rohkaisen ottamaan itseä niskasta kiinni ja ainakin selvittämään olemassa olevat mahdollisuudet! Miten digitaalisuus voisi auttaa teidän yritystänne?

Myös ELY kannustaa suomalaisia yrityksiä hakemaan kilpailuetua digitaalisuudesta. Ollessamme ELY:n virallinen puitetoimittaja voimme tarjota asiakkaillemme seuraavanlaisen 5 htp:n kokonaisuuden:

Taustatehtävät – näiden perusteella saamme hyvän kuvan asiakasyrityksen nykytilanteesta. Tämän jälkeen räätälöimme workshop sisällön vastaamaan asiakkaan tarvetta.

Workshop – näiden päivien aikana pureudutaan yrityksen mahdollisuuksiin tehostaa liiketoimintaansa digitaalisia ratkaisuja hyödyntämällä.

Loppuraportti – koostamme yritykselle selkeän ehdotuksen:

  • Mihin liiketoiminnan kohtiin digitaaliset ratkaisut toisivat hyötyä.
  • Miten tunnistetut asiat kannattaa priorisoida.
  • Millaisia säästöjä voidaan saada aikaan. Mikä olisi realistinen investointien suuruus, mikäli ehdotuksia lähdetään toteuttamaan

Kokonaisuus maksaa 6 000 € + alv, josta asiakkaan osuus on 1 500 € + alv ja ELY:n kompensaatio 4 500 € + alv.

Kiinnostuitko? Laita viestiä: +358 40 516 7612 tai jukka.leino(at)oddy.fi