Miksi valita WordPress?
16.04.2021Use case: Nettisivujen ostaminen on vaikeaa
13.04.2021Mistä nettisivujen hintaerot johtuvat?
06.04.2021Use case: Nettisivut eivät tuota yhteydenottoja
26.03.2021Use case: Nettisivut eivät palvele tarvetta
26.03.2021Use case: Meillä mainonta ei toimi
26.03.2021Use case: Käykö teidän nettisivuilla kukaan?
26.03.2021Use case: Nettisivut eivät löydy Googlesta
25.03.2021Use case: Nettisivujen päivittäminen vaikeaa?
25.03.2021Paransimme ja selkeytimme ylläpitopalveluita
10.03.2021Ylläpito, huolenpito ja jatkuva kehitys
Kaikki verkossa olevat palvelut vaativat toimiakseen vähintään ylläpitoa, mielellään myös huolenpitoa ja pysyäkseen muutoksessa mukana jatkuvaa kehitystä. Ylläpito-otsikon alta löytyy varsin sekava kirjo vaihtoehtoja. Myös hinnoista ja palveluiden sisällöistä on vaikeaa ottaa selvää. Halusimme selkiyttää osaltamme tilannetta ja kirjoitimmekin auki kaikki aikaisemmin kuvatut aiheet.
Ylläpito
Verkossa toimiva palvelu vaatii ”kovalevyn”, minne se on tallennettu. Paikka on yleisesti pilvessä toimiva palvelin / serveri. Perusylläpito kutsutaan tyypillisesti Hosting- tai Webhotelli -palveluksi. Palvelun löytämiseksi helposti, sille varataan verkkotunnus eli domain. Siis osoite www.oddytech.fi. Meillä ylläpito kattaa sekä palvelintilan että verkkotunnuksen.
Tutustu ylläpidon tarkempaan sisältöön >>
Huolenpito
Itse palvelulle (esim verkkosivu) suositellaan huolenpitoa. Huolenpidon idea on varmistaa palvelun toimivuus tekemällä siihen tarvittavat tietoturva- ja versiopäivitykset. Huolenpidon laiminlyönti saattaa johtaa palvelun toimimattomuuteen esimerkiksi uusilla selainversiolla. Toisaalta päivittämättä jättäminen kasvattaa palvelun tietoturvariskiä.
Tutustu huolenpidon tarkempaan sisältöön >>
Jatkuva kehitys
Verkossa toimiva palvelu ei koskaan ole ”valmis”. Käyttäjät ja analytiikka tarjoavat jatkuvasti ideoita, miten palvelua voisi kehittää. Sen sijaan, että palveluita uusitaan joidenkin vuosien välein olisi järkevämpää jatkokehittää nykyistä ja saada siitä paras teho irti.