Mellano Oy Oddy Tech:n osakkaaksi

Mellano Oy käynnistää oman tasotuotannon ja investoi kasvuun myös ostamalla osan Oddy Tech:stä

Mellano Oy käynnistää oman tasotuotannon syksyn aikana sekä varmistaa digiliiketoimintansa kasvun ja kehittämisen ostamalla osan Oddy Tech:n liiketoiminnasta. Oma tasotuotanto luo Lapinlahdelle ainakin kolme uutta työpaikkaa.

Mellano Oy siirtyy Oddy Tech:n osaomistajaksi, ja varmistaa tämän kautta digitaalisen liiketoimintansa kasvun sekä kehittämisen asiakkaidensa liiketoiminnan vahvistamiseksi.

”Markkinoiden muuttuminen vie koko toimialaa kohti digitaalisia ratkaisuita ja haluamme olla vahvasti mukana tässä. Tällä hetkellä meillä on käytössä kolme erilaista digitaalista alustaa: liukuovisuunnitteluohjelma, keittiösuunnitteluohjelma sekä verkkokauppa, joiden potentiaalia ei ole vielä hyödynnetty. Suurin potentiaali on Up Fronts Oy:n verkkokaupassa, jonka varaan visiomme 100 miljoonan euron liikevaihdosta vahvasti perustuu”, kertoo Mellano Oy:n toimitusjohtaja Janne Lehtonen.

”Käytyjen keskustelujen perusteella voimme yhdessä Mellanon kanssa kehittää digitaalisia ratkaisuita rakennusteollisuuden toimijoille. Toimialamme suurin haaste on kertoa digitaalisuuden tarjoamat mahdollisuudet pk-yrityksille ymmärrettävästi ja konkreettisesti”, lisää Oddy Tech:n toimitusjohtaja Jukka Leino.

Mellano perusti viime syksynä tytäryhtiön, Up Fronts Oy:n, jonka kautta vientikauppa järjestetään. Kysymyksessä on digitaalinen konsepti, ensimmäiset sopimukset asiakkaiden kanssa on jo olemassa.

”Toimintamme kansainvälistyy Up Frontsin kautta, ja Oddy Techin osaomistuksen avulla saamme tälle liiketoiminnalle kriittiset verkkokaupan alustat omaan hallintaamme. Vienti aloitetaan heti, kun saamme alustat valmiiksi ja tässä olemme jo hyvässä vauhdissa”, Lehtonen kertoo.

Oma tasotuotanto luo työpaikkoja Lapinlahdelle ja vahvistaa asiakkaiden liiketoimintaa

Mellano Oy valmisti omat tasonsa aikaisemmin Pieksämäen tehtaalla, mutta kun tehtaat vuonna 2016 yhdistettiin, tuotanto ulkoistettiin.

”Liikevaihtomme kasvun myötä haluamme ottaa meille kriittiset tuotteet omaan haltuumme. Tämän myötä pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin ja varmemmin, kun osavalmistus on omissa käsissämme. Omistajien arvovalinta on tukea paikallista työllisyyttä, investointi luo Lapinlahdelle suoraan kolme uutta työpaikkaa”, Lehtonen toteaa.

Mellano Oy:n vuoden 2021 liikevaihto kasvoi tammi-elokuussa 26 prosenttia. Suurin osa kasvusta tulee uuden digitaalisen AINA-keittiö konseptin kautta.
Lisätietoja: Mellano Oy, toimitusjohtaja Janne Lehtonen 050-4087575 ja Oddy Tech, toimitusjohtaja Jukka Leino 040-5167612

Mellano Oy on Suomen johtava kalusteovien ja kiintokalusteiden sopimusvalmistaja. Vuonna 2020 yritys työllisti 82 henkilöä, liikevaihto oli 14,28 m€ ja liiketulosta kertyi 142t€. Mellano perustettiin Mellamino-nimellä vuonna 1988. Vuoden 1992 alusta nimi vaihtui Mellano Oy:ksi, kun PRT-Forest Oy osti sen liiketoiminnan. Yrityksen toimitusjohtaja ja avainasiakaspäällikkö ostivat yrityksen syksyllä 2019.

Oddy Tech
Lähetä viesti!