Jukka Leino – Oddy Tech

Jukka Leino – Co-owner, CEO

Jukka Leino toimii Oddy Techin toimarina. Jukka hahmottaa laajatkin kokonaisuudet ja osaa muodostaa niistä kokonaiskuvan tehokkaasti.

Jukan mielestä työssä parasta on asiakkaiden tapaaminen ja heidän tekemisensä helpottaminen digitaalisilla ratkaisuilla. Jukalla on erinomainen kyky kartoittaa ja ymmärtää asiakkaan todellinen tarve ja liiketoiminnan kipukohdat ja on hyvä hoksaamaan monipuolisia ratkaisuja asiakkaan työnteon helpottamiseksi.

Työkaverit kuvailevat Jukkaa ihmisläheiseksi, osaavaksi, huumorintajuiseksi ja reiluksi tyypiksi ja ihailevat Jukan kokemuksen ja tiedon määrää. Työkavereiden mukaan Jukka on hyvä siinä mitä tekee – ja omasta mielestään Jukka on hyvä myös alamäkihiihdossa;)

Jukka saa huonoinakin päivinä porukan nauramaan huonoilla jutuillaan. Jukan käytännönläheinen lähestyminen asioihin on saanut paljon positiivista palautetta myös yhteistyökumppaneilta ja asiakkailta.

Vapaa-ajalla Jukka harrastaa vapaalaskua, valokuvausta, enduroa, kelkkailua ja rakentamista.

Osaaminen

Ehdottomasti kuuntelutaito. Jukka tykkää ihmisten kuuntelemisesta. Esittämällä sopivia kysymyksiä, Jukka kokee löytävänsä asiakkaan kanssa usein ne todelliset haastekohdat. Jukka hahmottaa helposti tilanteesta kokonaiskuvan, jolloin se on mahdollista palastella osiksi. Erittäin laaja digitaalinen- ja liiketoiminnan ymmärrys auttaa häntä priorisoimaan ja valitsemaan asiakkaalle parhaat ratkaisut.

Rooli projekteissa

Jukka Leino on ehdottomasti parhaimmillaan projektin aloituksessa. Jukka saa kiksejä asiakkaan tilanteen ja haasteiden ymmärtämisestä. Todellisten tarpeiden löytämisen jälkeen ratkaisu alkaa hahmottumaan yhdessä asiakkaan kanssa. Tässä kohtaa Jukalle on luontevaa ohjata asiakas eteenpäin toisten Oddyjen hoteisiin.

Poimintoja työhistoriasta

2019 – – Oddy Digital (ent. Brave Digital Oy)

Co-Owner

2015 – – Oddy Tech (ent. Brave Digital Oy)

CEO, Co-Owner

2013 – 2015 Fonecta / Fonecta Enterprise Solutions

Business Unit Director

Fonecta palkkasi Jukan rakentamaan uuden digitaalisen markkinoinnin liiketoimintayksikön. Yksikkö rakentui valikoitujen yritysostojen kautta, joita hän oli itse valitsemassa ja integroimassa osaksi yksikköä. Kokonaisuudeksi muodostui lopulta noin 30 henkilön tiimi, jonka pyörittämä liikevaihto oli 10M €.

2014 – 2015 IAB Finland

Board Member

2007 – 2013 Verkossa Media Oy

Sales Director, Account Director, Key Account Manager

Digitaalisen markkinoinnin uran Jukka aloitti start-up yrityksessä nimeltä Verkossamedia Oy vuonna 2007. Jukka aloitti työt Key Account Managerina ja eteni yrityksen kasvaessa myyntijohtajaksi. Yrityksen kasvukaari alkoi nollasta ja Jukan lähtiessä firmasta liikevaihto oli n. 7M.

Mercuria Business School
Bachelor of Business Administration, Marketing

Referenssit

Jukalle tärkeimmät onnistumiset työelämässä ovat olleet eri yhtiöissä kokonaiskasvun saavuttaminen, mutta vieläkin enemmän tiimin avittaminen huippusuorituksiin. Asiakkuuksista suuret yritykset kuten Elisa, Gigantti tai Finnair ovat jääneet Jukalle isosti mieleen menneistä vuosista.

Nykyisessä roolissa pk-yritysten johdon ja omistajien tapaaminen sekä todellisten muutosten tuottaminen asiakkaille on kaikkein lähimpänänä sydäntä.

Ota meihin rohkeasti yhteyttä!

sales@oddy.fi

Jukka Leino