Ota yhteyttä

Tunnelmia syksyn tiimipäivältä

Ammattilaisuuden ei pidä tarkoittaa vakavamielisyyttä tai huumorin puutetta. Mikä onkaan miellyttävämpää kuin huippuosaaminen puettuna rentoon ja humoristiseen pakettiin.

Jalkauduimme Joensuuhun

Syksy toi mukanaan uudistuksia ja yksi niistä oli Oddy -toiminnan jalkautuminen Joensuuhun. Tästä johtuen kokoonnuimme viettämään tiimipäivää uudelle paikkakunnalle.

Päivän agenda sisälsi vilkaisun toteutuneeseen, mutta pääpaino oli tulevassa. Eikä tulevalla tarkoitettu pelkästään tuotteita, lukuja ja yritystä. Mietimme porukalla miten meidän jokaisella yksilöllä voisi olla parempi olo itsensä ja työtehtävänsä kanssa.

Teemaan sopivasti saimme nauttia ohjatusta joogasta ja haastavasta tietovisasta.

Mistä hyvinvointi muodostuu?

Etätyön lisäännyttyä moni koki tarvetta yhteisölliselle toiminnalle. Muita hyvinvointiin liittyviä ja esille nousseita asioita olivat: työn selkeys, ei liian tiukat aikataulut, hyvä parisuhde/ihmissuhde, onnistuneet yöunet, säännöllinen liikunta, terveellinen ruoka ja ulkoilu.

Näistä havainnoista innostuneena halusimme porukalla tarttua hyvinvoivempaan huomiseen;)

Hyvinvointi arjessa

Suunnittelimme ensin pienemmällä porukalla vaihtoehtoja koko porukan parempaan vointiin. Miten voisimme lisätä toistemme hyvää oloa arjessa?

Porukastamme Laura on toiminut aikaisemmin Personal Trainerina ja hän tarttui haasteeseen omalta osaltaan. Laura käy kaikkien kanssa läpi yksilön nykytilan, omat tavoitteet ja erilaiset keinot tavoitteisiin pääsemiseksi.

Tärkeä havainto: yksilöiden lähtökohdat, tavoitteet ja halu käyttää aikaa tavoitteisiin pääsemiseksi vaihtelevat erittäin paljon. Yhteisten tavoitteiden rakentaminen on lähes mahdotonta.

Oivallus: etsimme palvelun johon kaikkien on helppo liittyä ja jokainen voi parantaa omaa hyvinvointiaan valitsemallaan tavalla. Etsinnän jälkeen tällainen palvelu löytyi! HeiaHeia.com

Miten lisäämme omaa hyvinvointiamme?

  • Juo 2 litraa vettä päivässä
  • Käytä rappusia hissin sijaan
  • Nuku 8 tunnin yöunet
  • Kävele kerran viikossa töihin
  • Pidä säännölliset tauot työpäivän aikana
  • Syö hedelmiä välipalaksi
  • Säilytä säännöllinen ateriarytmi
  • Juokse 3×5 km lenkki viikossa
  • Tee 4 kovaa saliharjoitusta viikossa
  • Vältä puhelimen käyttöä 2 h ennen nukkumaan menoa

Tässä vaan muutamia esimerkkejä. Noista jokainen löytää itselleen sopivia tehtäviä ja pystyy näin lisäämään omaa hyvinvointiaan!

Avainsanat

Team-Oddy
Lähetä viesti!
1
Voidaanko auttaa?
Hei!

Voidaanko auttaa?
Powered by