Ota yhteyttä

Olisiko aika verkkosivujesi vuositarkastukselle?

Verkkosivujen vuositarkastus kertoo millaisessa kunnossa sivusto oikeasti on. Milloin viimeksi olet selvittänyt mitä yrityksesi verkkosivuille aidosti kuuluu? Tiedätkö miten Google verkkosivunne näkee ja tulkitsee?

Miksi verkkosivuille kannattaa tehdä vuositarkastus?

Verkkosivut eivät koskaan ole valmiit. Aina löytyy kohtia, joita kannattaa parannella sekä asiakkaiden että Googlen takia. Mitä paremmassa kunnossa sivut ovat sitä paremmin asiakkaat ne löytävät ja asioivat niillä. Asiakkaiden käyttämät selaimet, teknologiat sekä Googlen algoritmit kehittyvät jatkuvasti ja verkkosivujen on syytä kestää kehityksessä mukana.

Miten vuositarkastus tehdään?

Suoritamme laajan määrän testejä, joilla mitataan sivuston toimivuutta. Selvitämme sivuston tietoturvan, latautumisnopeuden sekä mitä Google ymmärtää sivuston sisällöstä, rakenteesta ja sisällön asiantuntijuudesta.

Suoritamme sivustolle Site Audit analyysin, joka mittaa edellä kuvattuja asioita. Tärkeintä on kuitenkin analyysin lopputulos. Kerromme kaikki havaintomme sekä mitä asioita sivustossa oikeasti kannattaa korjata tai muuttaa.

Verkkosivujen vuositarkastus – tavoite?

Tarkastuksen tavoite on paljastaa näkymättömät mutta kriittiset virheet palvelussa. Lisäksi analyysi kertoo miten sivustoa kannattaisi tulevaisuudessa kehittää.

Auditointi keskittyy hakukoneoptimoinnin keinoin tehtävään luonnollisen eli orgaanisen löydettävyyden parantamiseen. Eli siihen miten sivusto löytyisi paremmin Googlesta ja käyttäjät tykkäisivät asioida sivuilla. Vahva näkyvyys hakukoneissa on yritykselle tärkeä menestystekijä. Jos sinä et tavoittele ykköspaikkaa, kilpailijasi tekee sen aivan varmasti.

Sivuston lääkärintarkastus

Site Auditin voi helposti sanoa olevan verkkopalvelulle kuin lääkärintarkastus ihmiselle. Objektiivinen taho tarkastaa kunnon, antaa tietoa ongelmakohdista ja kokoaa ohjeet, miten sivuston perusterveyttä voisi parantaa nyt ja tulevaisuudessa. Meiltä saat puolueettoman arvion ja toimenpidesuositukset.

Vaikka olisit tehnyt Site Auditin jo aiemmin on hyvä palata asian äärelle säännöllisesti. Google muuttaa algoritmejaan jatkuvasti ja muutaman vuoden takaiset käytännöt saattavat olla jo vanhentuneita.

Hakukoneoptimoinnissa on neljä merkittävää tekijää:

  1. Oikeiden avainsanojen valinta
  2. Riittävän hyvä sisältö ja laskeutumissivujen optimointi (Content, UX)
  3. Linkitys (Sisäiset ja ulkoiset linkit, backlinks)
  4. Sivuston tekninen toimivuus

Oddy Techin Site Auditin sisältö

Auditoinnin aikana verkkopalvelusi jokainen sivu ja osa käydään huolellisesti läpi. Koostamme tulokset ja
korjausehdotukset seuraavista osa-alueista:

  • Palvelun ja sisällön tekninen rakenne (SEO)
  • Suorituskyky
  • Toimivuus (mobiili- ja muut laitteet sekä eri selaimet)
  • Tietoturva
  • Parhaat käytännöt
  • Saavutettavuus (WCAG 2.1 -ohjeistus)
  • Sisäiset ja ulkoiset linkit

Katso hinnat ja yksityiskohtaisemmat kuvaukset Site Auditista

Hakukoneoptimointi vaatii kärsivällisyyttä mutta palkitsee lopuksi

Kuulostaako monimutkaiselta? Niin se onkin – hyvin tehty hakukoneoptimointi on vaativa prosessi, jossa on huomioitava satoja eri tekijöitä ja joka kaiken lisäksi kehittyy ja muuttuu koko ajan. Jos et itse hallitse sen kaikkia finessejä, niin ei hätää. Ei sinun tarvitsekaan. Meidän asiantuntijamme tulevat mielellään apuun ja kertovat selkokielellä mistä on kyse ja mitä kannattaa tehdä seuraavaksi.
Optimoinnin tulosten näkyminen kestää kuukausia tai kauemmin – kyseessä on kärsivällisyyttä vaativa
prosessi, joka kuitenkin aina palkitsee lopuksi. Tänään on hyvä päivä tarttua asiaan ja laittaa pyörät
pyörimään!

Lähetä viesti!
1
Voidaanko auttaa?
Hei!

Voidaanko auttaa?
Powered by