Ota yhteyttä

Nettisivut eivät tuota yhteydenottoja

Nettisivut eivät tuota yhteydenottoja

Nettisivut eivät tuota yhteydenottoja? Nettisivujen tavoitteen tulisi olla tiedon ja ideoiden tarjoaminen potentiaalisille asiakkaille. Lisäksi nettisivujen tulisi kannustaa ottamaan yhteyttä yritykseen ja kysymään lisää tai pyytämään tarjousta.

Valitettavan usein nettisivut eivät tuota yhteydenottoja, koska niillä ei käy kukaan. No henkilökuntaa ja sukulaisia lukuunottamatta.

Vaikka kävijöitä nettisivuilla on, mutta yhteydenottaminen on tehty kohtuuttoman hankalaksi. Pelkkä puhelinnumero nettisivuilla ei ole järkevä ratkaisu.

Miksi ihmiset eivät ota yhteyttä?

Ensimmäisenä tulee mieleen nettisivujen antama mielikuva yrityksestä. Jos luottamus ei herää, tuskin kukaan yhteyttäkään ottaa, vaan etsii luotettavamman tahon.

Toinen todettu pullonkaula on nettisivulla esitetyn tiedon vajavuus. Ihmisille ei välttämättä riitä pelkät tuotteen ominaisuudet, vaan halutaan myös kuulla sen tarjoamista hyödyistä.

Mikäli yrityksenne on uusi tuttavuus asiakkaalle, hän todennäköisesti haluaisi kuulla muiden käyttäjien kokemuksista, eikä pelkästään yrityksen itsensä kertomasta hehkutuksesta.

Potentiaalinen asiakas ei heti halua ostaa. Hän haluaa laajasti tietoa, käyttökokemuksia ja mahdollisuuden kysyä lisää ilman ostovelvoitetta.

Miten lisätä yhteydenottoja?

Ensimmäisenä kannattaa hyväksyä se, että asiakkaalle tulee tarjota mahdollisuuksia ottaa yhteyttä eri kanavissa. Myöskään OSTA-paini tulee harvoin painetuksi ensimmäisillä vierailuilla.

Yhteydenottoja helpottavia asioita:

  • Herättääkö nettisivut luottamusta?
  • Voiko teiltä tilata lisätietoa tuotteesta/palvelusta?
  • Onko kysymysten lähettäminen helppoa?
  • Pitääkö täyttää A4, ennen yhteydenottoa?
  • Toimiiko yhteydenotto mobiilissa?
  • Voiko teihin olla yhteydessä muutenkin kuin soittamalla?
  • Onko maili yhteydenotto vain vapaata tekstiä asiakkaalta?
  • Mittaatteko te nettisivuilta tulleita yhteydenottoja?

Ratkaisuehdotus

Monelle ihmiselle yhteydenottamisen kynnystä tulee madaltaa. Suora ostaminen tulee harvoin kysymykseen. Yhteydenottamiselle kannattaa tarjota paljon vaihtoehtoja ja ”tasoja”, jolloin te pääsette asiakkaan ostoaikeeseen aikaisemmin kiinni.

Yhteydenottojen asianmukainen hoitaminen astuu nyt kuvaan. Mitä jos asiakas ottaa yhteyttä ja kukaan ei vastaa? Ei hyvä! Onneksi tähänkin on paljon erilaisia automaattisia ja manuaalisia ratkaisuja.

Lähetä viesti!
1
Voidaanko auttaa?
Hei!

Voidaanko auttaa?
Powered by