Ota yhteyttä

Miten syntyy hyvät kotisivut

Kotisivujen tekemiseen kannattaa panostaa tarjouspyynnöstä alkaen

Kotisivut ovat yrityksen käyntikortti, ideoiden tarjoaja ja jatkuvasti avoinna oleva myymälä. Kotisivujen suunnitteluun, julkaisuun ja ylläpitoon kannattaa suhtautua samalla tavalla kuin uuteen kivijalkamyymälään tai yrityksen uuteen toimistoon.

Parhaaseen lopputulokseen pääsee aloittamalla hyvällä suunnitelmalla. Liikkeelle pääsee vastaamalla muutamaan peruskysymykseen. Vastausten perusteella on helpompi hahmottaa projektin laajuutta.

Vastaa ensimmäisenä näihin kysymyksiin

  • Miksi haluatte uusia nettisivut?
  • Mikä on uudistuksen tavoite?
  • Keitä verkkosivujen on tarkoitus palvella ja miten?
  • Millaisella budjetilla ja aikataululla projekti suoritetaan?
  • Mitä toivotte kumppanilta?

Verkkosivut ovat yrityksen digitaalinen koti ja erittäin kriittisessä asemassa nykymaailmassa. Sen faktan valossa, että asiakas tekee 70 % ostopäätöksestä ennen myynnin kontaktointia asettaa asian oikeaan mittaluokkaan. 

Mitä uudet nettisivut maksavat?

Tilanne on sama, kun kysyisi mitä uusi koti maksaa. 

Pienen perus kodin, jossa on huone, vessa, keittiö sekä suihku ja sijainti vähän syrjässä, saa pääkaupunkiseudulta 100 000 €:lla. No toista ääripäätä ei tarvinne avata.

Perus kotisivut voi toteuttaa harrastelija, jolloin kustannus tuskin nousee yli 2 000 €:n. Tällöin sivusto rakennetaan jonkin valmiin teeman päälle ja sitä voidaan hieman muokata asiakkaan tarpeeseen. Lähinnä värien, logojen ja sisällön osalta. Tekninen toteutus jää tyypillisesti heikoksi.

Vanha viisaus pätee tässäkin hommassa, halvalla harvoin saa hyvää.

Mikäli taas haluat yrityksellesi oikeasti laadukkaat kotisivut, lähtevät kustannukset noin 5 000 €:sta ylöspäin. Kattoa ei tässäkään lajissa ole.

Käytäntö on kuitenkin osoittanut, että korkea hinta ja hienot slidet eivät takaa hyvää nettisivua. Siksi kokosimme alle asiat, jotka hyvät verkkosivut sisältävät ja jollaisia asiakkaillemme toteutamme.

Hyvin tehdyt nettisivut sisältävät kaikki seuraavat kokonaisuudet

Näyttävät

Responsiiviset

  • Toimii desktop-, tablet- ja mobiililaitteilla

Saavutettavat

  • Täyttää vähintään WCAG 2.1 -ohjeiston vaatimukset

Optimoidut

  • Teknisesti huippusuorituskyky
  • Hakukoneita varten
  • Saavutettavuuden näkökulmasta
  • Käytettävyyden osalta

Tietoturvalliset ja testatut

  • Testattu eri laitteilla ja selaimilla
  • GDPR:n mukaiset

Muokattavat

  • Asiakkaan helposti muokattavat

Jatkettava

Kotisivujen julkaisun jälkeen tekeminen ei lopu siihen. Silloin alkaa markkinoinnin tekeminen, palvelun jatkokehittäminen ja optimointi kohti projektin alussa asetettuja tavoitteita.

Hyvin toteutetut verkkosivut istuvat sulavasti osaksi yrityksen liiketoimintaa tuottaen myynnille liidejä kiinnostuneista asiakkaista ja toisaalta tehden markkinoinnin toimenpiteet näkyviksi. Kun sivut on suunniteltu ja tehty alusta asti kunnolla, ne löytyvät Googlesta, niissä ei ole tietoturva-aukkoja ja oman henkilökunnan on helppo päivittää ja lisätä sisältöjä sivuille.

Yhteenveto

  • Etsi laaja-alainen kumppani, jolla on teknistä ja visuaalista näkemystä
  • Haasta pelkkä kaunis ulkoasu ja vaadi lisäksi korkeaa teknistä laatua
  • Kallein tai halvin ratkaisu harvoin tarkoittaa parasta
  • Analytiikan tulee olla uuden palvelun keskiössä
  • Hyvä vaatimusmäärittely helpottaa tarjousten vertailua
  • Palvelun tulee olla jatkokehitettävissä

Valitessasi Oddy Tech:n verkkosivujesi toteuttajaksi, voit olla varma, että edellä mainitut asiat ovat kunnossa. Itse saat keskittyä liiketoimintasi kasvattamiseen ja niihin asioihin joissa olet hyvä. Me olemme huippuja tekemään verkkosivuja!

Jukka Leino

Jukka Leino

Kasvu ja asiakkuudet
CEO

Varaa etätapaaminen!

jukka.leino@oddy.fi
040 516 7612


Lähetä viesti!
1
Voidaanko auttaa?
Hei!

Voidaanko auttaa?
Powered by